Mersin Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (MESİAD) Mersin Ana Konteyner Limanı’nın bölge ve ülke ekonomisine sunacağı katkıya dikkat çekerek, “10’uncu Kalkınma Planı’nda olduğu gibi Ana Konteyner Limanı’nın yeri Mersin’dir. MESİAD ve Mersin olarak başka alanlara yapılmasını istemiyoruz” dedi.
MESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Engin, Mersin Ana Konteyner Limanı proje sahasında basın açıklamasında bulundu. Açıklamaya Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Ayhan Kızıltan ve MTSO Meclis Üyeleri, TMMOB İl Koordinasyon Kurulu (İKK) Başkanı Seyfettin Atar, MEPİAD Başkanı Özcan Demir, MESİAD Yönetim Kurulu Üyeleri ve çok sayıda gazeteci katıldı.
Mersin Ana Konteyner Limanı’nın ekonomiye yaptığı katkıya vurgu yapılan açıklamayı MESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Engin yaptı. Engin, “Türkiye, Ortadoğu, Asya, Avrupa üçgeni içinde yük trafiği açısından son derece dinamik ve stratejik bir bölgede yer almaktadır. Ülkemiz, gelişen global dünya ekonomisindeki fonksiyonelliğini artırmayı amaçlayarak yeni stratejileri hayata geçirebilmek için çağdaş planlamalara gereksinim duymaktadır. Mersinimiz ise tarım, sanayi, lojistik ve turizm başta olmak üzere birçok sektörde ülkemize değer katmaktadır. Son yıllarda artan dış ticaret ve üretim hacmi ile Mersinimiz önemli kentlerin başında gelmektedir.” dedi.
“10’UNCU KALKINMA PLANI’NDA OLDUĞU GİBİ ANA KONTEYNER LİMANI’NIN YERİ MERSİN’DİR”
“10’uncu Kalkınma Planında Ana Konteyner Limanının yeri Mersin’dir. Ancak 11’inci Kalkınma Planında, Ana Konteyner Limanın Doğu Akdeniz’e yapılacağı yazıldı” diyen Engin, “Ana Konteyner Limanının Mersin’de yapılacağına dair 1/100 binlik planlara işlenmişti. Ana Konteyner Limanı arka plan sahası endüstriyel bölge olarak ilan edilmişti. 500 dönümlük endüstriyel alan Mersin Serbest Bölgesinin genişleme alanıydı. Polipropilen Tesisi için endüstriyel alan ilan edilen kısmın ÇED raporu Danıştay 6. İdare Mahkemesi tarafından iptal edildi. Polipropilen tesisi yapılmak istenen alan Mersin Ana Konteyner Limanı karasal bağlantı alanıdır, yani işaretlenen ikinci büyük limanımızın karasal kısmıdır. Biz bu alanın bir kısmını Serbest Bölge Genişleme Alanı bir kısmını da ana konteyner limanı alanı diye beklerken, endüstriyel bölge için ÇED raporu alınması buraya beklediğimiz limanın yapılmaması demekti. 10’uncu Kalkınma Planı’nda olduğu gibi Ana Konteyner Limanı’nın yeri Mersin’dir. MESİAD ve Mersin olarak başka alanlara yapılmasını istemiyoruz” diye konuştu.
“MERSİN DIŞINDA BİR YERE YAPILMASI BU YATIRIMI TEHLİKEYE SOKACAKTIR”
Mersin Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’de yapılması durumunda yapım maliyetlerinin düşük olacağına dikkat çeken Engin, “Mersin Körfezi rüzgar yönü ve derinlik yönünden en uygun alandır. HUB limanı olarak hizmet vermek üzere yıllık 12 milyon TEU konteyner elleçleme kapasitesiyle 355 milyon Euro bedelle inşa edilecek yeni konteyner limanının Mersin dışında bir yere yapılması bu yatırımı tehlikeye sokacaktır. Mersin; İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu başta olmak üzere birçok bölgemizdeki dökme yük, tarımsal ürünler ve madensel ürünlerimizin ihracatı için en iyi lokasyonda yer almaktadır. Lojistik sektörü açısından ülkemizin gözbebeği olan Mersin, kıyı özelliklerinin yanında lojistikte bir dünya markasıdır. Mersin Ana Konteyner Limanı’nın yapılması demek, Mersin’ in dünyanın liman üssü olması demektir” ifadelerini kullandı.
“BÖLGE İÇİN ANA LİMAN (HUB-PORT) OLMAYA ADAY NİTELİĞİNDEDİR”
Mersin’in proje için stratejik bir konumda olduğunu belirten Başkan Engin konuşmasını şu şekilde sürdürdü:
“Gelişmiş araç filosuna sahip uzman ve deneyimli lojistik firmaları ile gümrükleme firmalarının konuşlandığı Mersin dışında yapılacak bir liman projesi yatırım maliyetlerini astronomik rakamlara çıkaracaktır. Çünkü Ana Konteyner Limanı yapabilmek için deniz derinliğinin asgari 16 metre olması gerekmektedir. Mersin’de hemen kıyıda yapılacak liman için başka alanlarda bu derinliğe ulaşmak için maliyet yükü artacaktır. Batı Avrupa, Ortadoğu ve Uzakdoğu arasındaki uzun ana mesafe rotaları, Doğu Akdeniz’de seçilen proje konusu faaliyet alanının çok yakınında geçmektedir. Bu özelliği ile planlanan Mersin Konteyner Limanı, bölge için ana liman (Hub-port) olmaya aday niteliğindedir. Ayrıca Proje, Türkiye’nin ulaşım ağlarını Avrupa ulaştırma ağlarına bütünleştirme çalışmalarında öncelikli öneme sahiptir. Otoyol, Demiryolu ve Hava ulaşımı bakımından stratejik bir bölgede yer almaktadır.
“ANA KONTEYNER LİMANIMIZA SAHİP ÇIKMALIYIZ”
Mersin; Akdeniz bölgesinin kalbi, ekonomisin, ticaretinin, lojistiğinin merkezidir. MESİAD başta olmak üzere STK’lar olarak Mersin’de yapılması için planlarda işaretlenen Ana Konteyner Limanımıza sahip çıkmalıyız, sürekli kentimizin gündeminde tutmalıyız.
Yıllık 8 bin geminin yanaşması ve binlerce kişinin istihdam edilmesi beklenen Mersin Ana Konteyner Limanının yapılmasıyla Mersin; Ortadoğu’nun ve Orta Asya’nın liman kenti olacaktır. Ülkemize ve kentimize katma değer katacak Mersin Ana Konteyner Limanı ülkemizin kalkınması için önemli yatırımlarından biri olacaktır. MESİAD ve Mersinliler olarak konuyu gündemde tutmalı, bu konuda birbirimize kenetlenmeli, sesimizi yetkililere ve ilgili mercilere duyurmalıyız.”
KIZILTAN: KONUYU SIK SIK DİLE GETİRİP TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ
Mersin’in lojistik önemine dikkat çeken Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Ayhan Kızıltan, “MESİAD başta olmak üzere kentimizin yararına çalışan bütün sivil toplum kuruluşlarının yanındayız. Mersinli iş insanlarını temsil eden MESİAD’ın kentimiz için yaptığı bu açıklama büyük öneme sahip. MESİAD Başkanı Hasan Engin ve Yönetim Kuruluna teşekkür ederim . Umarız ki Mersin Ana Konteyner Limanı kentimize yapılır. Bizler de konuyu sık sık dile getirip takipçisi olacağız” dedi.